Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Thursday, January 1, 2009

CETA 2 MINGGU

Bismillahirrahmanirrahim...
Syukur alhamdulillah dah 2 minggu aku kat sini... Biasalah tengah menyesuaikan diri kat tempat baru. Kat sini waktu siang dan malamnya cepat berlalu. Awan kat langit jarang kelihatan.
Cuaca sejuk betul kat sini...kulit aku pun dah jadi putih2, bibir kering nak sakit tekak. Kalau minum air kejap jer dah nak kencing...pas tu haus lagi. ..kalau bangun pagi tu kuar rumah tak pakai baju boleh krem satu badan......dijangkakan keadaan ni akan berterusan sampai bulan Mac nanti...cuaca dia kering dan sejuk kena pakai jaket,tutup kepala, sarung tangan la kalu duduk kat luar tu,tapi kalau dalam bilik tu ok lagi....kat rumah ni semua ada heater,air panas dan sejuk,dapur,peti ais....
pasal kediaman pulak aku boleh duduk kat rumah company selama sebulan lps tu kena cari rumah sewa la ,biasanya dia orang akan pindah ke bandar jubil ni sebab semua ada ....masalah utamanya ialah tak der transpot.Area rumah company tu ok ,tepi pantai macam duduk kat chalet. tapi jauh ngan bandar .
subuh pkl 5 pg tp pkl 6 dah trng dah..... gi keje pukul 715 pg bas amik kat area umah tu....dalam 3 hari ni aku kena complete kan medical test ....aku dah buat malaria test ngan ultra sounnd test, geli gak macm orang tengok baby dalam perut tu. fyi proses pentadbiran kat sini memang mengugat kesabarn .
Kat bawah ni korang tengoklah sendiri serba sedikit gambo-gambo yang aku sempat upload. Internet kat sini 'lembab' giler...jap2 hang2, jap2 hang2...kena sabar je la....











Gambar rumah n bilik aku.



makan nasi yg pertama setelah seminggu kat sini.
Selama ni makan roti sampai penat kunyah roti


No comments: