Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Monday, August 17, 2009

BUNGA & KEDAI BUNGA

Salam sayang..
Emm..terlebih dahulu para pembaca jgn salah anggap plak..memang panggil suami sayang...bukannye sebab dapat bunga tau...

Ok...nak ceta kisah bunga ni...tengah bersiap2 mengemas nak balik sekolah td...ibu dpt panggilan...emmm..bile tgk dr nombor..tu dalam area kluanglah...bile ibu angkat ayatnye gini.."Hello, Ini Pn Arnawati ke?...saya dari kedai bunga...ok...saya pn Arnawati...saya mau hantar bunga lo...tp saya punya pekerja sikalang tak ada dekat kedai...macamana saya mau hantar?..aik...bunga...siapa yg ade order bunga...u salah org tak?..saya tak de order bunga...ooo..ini bunga dari u punya abanglah....(dalam hati...oooo..konon nak buat suprise la)..u bole datang sini ka angkat ini bunga...dipendekkan ceta...ibu pun setujulah nak g kedai tu amik bunga lepas sekolah...




Sampai je kat kedai tu daam kul 1.40 tghari....mmg time rehatlah senang ceta...bile ibu masuk..ade nyonya tua...saya datang mau angkat bunga..td itu kedai Kluang baru ade kol saya, bgtau sy punya husband ade hantar bunga pada saya..saya mau angkat sekarang...oo.kejap ah...saya telefon tuan kedai dulu...ade la dekat 4-5 kali dia kol...ntah apa yg dia gaduhkan...




Aiya..saya pun tak pasti lu punya bunga yg mana..sy punya tokey tak de la..tak pe..lu angkat ni bunga..bile ibu baca..To sayang, Always And Forever, That's how long, I'll love you. From Abang...waa..ini mcm susahlh..kalau ini bukan saya punya bunga macamana?..sebabnye dah le nama tak de..just abang...abang mana?...kang salah amik orang punya susah plak....adelah ibu menunggu dalam 20 minit baru dpt confirmation tu le bunga ibu....itupun selepas belek2 buku resit yg ade...




Bile dapat bunga..dalam hati cakap kalau macam ni..baik tak yah buat suprise kalu ibu sendiri yg kena amik kat kedai...dah le penat balik sekolah...g giant lg beli pampers anak, amik anak br g kedai bunga..sampai kat kedai bunga ade problem plak.....

Mungkin bg abg ni bunga utk menebus sbb ulang tahun perkahwinan x sempat nak bg apa2....sampai ibu merajuk time abg dah balik KSA hari tu..tp org pompuan..biasalah..merajuk bukan lama pun....yg penting hati saling sayang menyayangi walaupun kita semua jauh di mata...cewahhh.

p/s: Utk abg..by the way..tq la sanggup ssh pyh nak amik hati ibu..apa pun..ibu love u too laaa...hahhah..lain kali tulis nama lo..kan ibu ni byk abg..takut abg lain plak yg antar..hehehhe..love u

No comments: