Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Sunday, March 15, 2009

Kerja Shift.

Salam semua
Oleh kerana hari ni aku off so aku update lagi lah blog aku ni .Aku nak ceta pasal keja shift kat Sharq ni lah pulak.Setelah sebulan aku di Sharq ni aku pun telah dishifkan di bawah team B,Buat pertama kali dalam sejarah kerja aku dapat team lain selain team A.Titan 10 tahun team A,Synthomer 3 tahun team A,Kayan sebulan team D tapi tak sempat masuk shift lah.
Sharq punya shift schedule ni tak mesra rakayat lah sebabnya 3shift 8 jam bermula 7 pagi 3 off 7 malam 2 off 7 petang 2 off dan 7 pagi semula.Untuk aku yang dah biasa keje 2 siang dan 2 malam ni jenuh lah nak abis kan 7 hari berkerja tu.
First day aku keje tu cuaca masih sejuk(19-21 degC) dan berangin tu yang aku terus demam dan badan tak sedap lah,sampai lah hari ni,Alhamdulillah dah ok sket lah,kira dah boleh terima lah shift ni.Buat masa ni aku dah complete kan 7 siang dan 3 off(masa ni aku gi AlQobar cari Malaysia kitchen) dan baru jer selesaikan 7 malam aku dan sedang menikmati first off aku.
Tapi keje shift ni boring sket lah sebab tak jumpa kawan2 yang rata2 nya masih kerja normal shift di Kayan.Mat Rod pun kena campak shift A so aku jumpa time handover je lah.Keje shift ni aku layan pak Arab ni sorng2 jelah,cuma semalam je lah kawan indon aku Yeni baru joint shift A,so ada gak kawan ngobrol.
Buat masa ni plant aktiviti cuma comissionig CWS &CWR dan dalam masa terdekat ni akan commissioning NG to VHP boiler dan furnace.InsyAllah tak "cepat" lagi VHP boiler tu dah nak berasap.

No comments: