Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Sunday, October 4, 2009

SYAWAL KALI INI

Salam semua...
Syawal kali ini?....ntah...beraya sungguh k?...tak pe la...antara kenangan Syawal kali ini....

1) Syawal kali ini...pagi2 hari raya pertama aku sakit perut...mgkn sebab banyak sangat minum air gas time berbuka last ramadhan....satu hari muka poyo je....petang tu balik ypeng pun x semangat...suami yg beria2 nak makan pizza n minum air gas....aku plak yg sakit perut..ye la...perut dah tua....

2) Syawal kali ini dapatlah aku beraya dengan suami tanpa panggilan kerja..kiranya dapat bertenanglah tanpa gangguan..kalau dulu tu...berdebar2...nak2 kalau HP suami berdering atau ade sms masuk..mesti kena panggil kerja....huh...

3) Syawal kali ini...tak pergi ke mana-mana pun....rumah adik beradik pun x semua rumah yang sempat dikunjungi...rumah sedara mara....mintak maaf ajalah..x sempat..masa suntuk...

4) Syawal kali ini...macam x raya je....sibuk menguruskan pembelian barang2 dan peralatan seperti lampu, kipas, cornice dan jubin....sampaikan hari nak balik pun paginye kami masih kelam kabut membuat pilihan untuk membeli JUBIN....tensen memang tensen....org kalau raya g umah sedara mara...aku n suami g shopping kompleks sbb nak survey harga barang...kiranye semua open house shopping kompleks aku g...

5) Syawal kali ni....suami tak de baju raya pun...hanya baju melayu sepasang yang di beli di Kota Tinggi....aku pun tak da beli...anak2 pun hanya sepasang baju melayu bagi yang lelaki dan perempuan hanya 2 pasang baju kurung....kasut raya???...pakai kasut yang ada sajalah....masih elok lagi...hahha...bukannye apa...memang tak sempat nak mencari baju dan persiapan2 yg lain sebab kelam kabut nak uruskan rumah yang sedang dibina....

6) Syawal kali ini...dapat berita bahawa rakan sekerja suami di(TITAN) dulu telah kembali ke rahmatullah...Al-Fatihah....

7) Syawal kali ini juga suami balik semula ke KSA...kali ini aku tak le menangis beria-ia macam pertama kali dulu..kali ni kira oklah...bole control...cuma time suami nak berangkat kat airport tu...aku tak nak tunggu sebabnye kalau aku tunggu...mesti meraung...hehehh...lepas salam, peluk n cium..terus balik tanpa menoleh2 lagi ke belakang....nangis gak...tp sbb org ramai...x brp nangis la...

8) Last sekali....PENTING NI.....syawal kali ni .... birthday aku yg jatuh pada 16 Oktober....buat suami....takkan buat tak tau je.....ahaksss...hadiah jangan lupa tau.....jangan buat2 lupa plak...

No comments: