Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Friday, June 26, 2009

MEMANCING

Salam semua,
Buat isteri tersayang dan Luqman Hafiz yang tengh demam tu,InsyAllah sembuh lah cepat harapnya.Sedih pulak dengar ceta demam ni macam nak balik Malaysia rasanya.Banyakkan lah minum air.
Pasal keje kat sini sekarang ni dah kena layan vendor training jer ,minggu depan ni pun ada DCS training lagi.Tak tau lagi kena hantar ke Sharq lagi ker tak.Dengar ceta bos Sharq dah bising pasal budak Kayan tak balik lagi ni.Hari sabtu ni dia orng nak bincang untung nasib budak Kayan kat Sharq.Harap nya aku dapat stay kat Kayan lah sampai hujung tahun ni ,dapat gak aku cuti raya,insyAllah.
Memandangkan aku dah keje normal, dapatlah aku jadi orng normal hehehehe, hari rabu lepas tu aku gi mancing kat pantai Al-Fanatel tu .Aku nagn Mat Rod dan sorng member indon Ali berbekalkan umpan roti,sotong dan udang pun pergilah lepas solat maghrib.Aku yang julumg2 kali memancing ni layan jer lah termenung menunggu ikan nak makan umpan.Alhamdulillah dapat gak aku 3 ekor ikan selama 3 jam tu .Kira ok lah tu untuk pemancing amatur macam aku ni.
Ramai gak lah orng memancing kat pantai Al-Fanatel tu.Tapi Pak Arab tak der lah ,semua orng luar jer yang dah bosan dok kat umah lah tu.Walaupun musim panas sekrng ni kat tepi laut tu tak de lah panas sangat bila semakin malam,kira ok lah.Apa yang aku nampak tu Pak Arab dengan family dia masih syok lagi layan bereakreasi padahal dah pukul 12 tengah malam.Kalau tempat kita kalau dah pukul 10 malam tu dah lewat lah untuk budak2 dok kat luar rumah.Mungkin kalau siang panas sangat kot untuk dia orng beriadah ,mau jadi ikan kering nanti.
Ok lah cukup lah sampai sini hari ni,lain kali sambung lagi.Buat isteri tersayang tu dan Luqman Hqfiz tu harap cepatlah sembuh.Untuk Keluarga Yong Peng yang tengh sibuk berkenduri tu ingat2 lah aku akt sini.

No comments: