Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Tuesday, December 9, 2008

NI LA KEJA TIME MENGANGGUR





Bila dan nganggur...tak de keja laaa....balik kampung...tido, makan, tido, makan....petang2, ni la keja aku. Petik cili kat tepi umah....bapak aku yang tanam, tapi hasilnya aku yang tuai....heheheh...banyak buahnya...geram aku....





Ni la hasilnya.....satu mangkuk besar.....ni baru aku petik dalam 5 pokok....itupun dah sakit pinggang sebab membongkok....




Lepas petik lada, aku petik buah ciku pulak.....buah ni banyak..ada 2 pokok kat tepi umah aku ni, tapi hasilnya jaaarang aku dapat makan sebab terpaksa "siapa cepat, dia dapat"...kena cepat, kalu tak, monyet, lotong akan kenduri kalu tak amik buah ni awal-awal untuk diperam.



No comments: