Y2K 2 KSA

"Maka hadapkanlah dirimu (engkau dan pengikut-pengikutmu (Wahai Muhammad) ke arah agama yang jauh dari kesesatan (turutlah terus) agama Allah-iaitu agama yang Allah ciptakan manusia dengan keadaan bersedia dari semula jadinya) untuk menerimanya, tidaklah patut ada sebarang perubahan pada ciptaan Allah itu, itulah agama yang betul lurus, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui."

Surah ar-Ruum:30

Saturday, October 31, 2009

LAGI....LAGI...DAN LAGI....

Salam....
Rasa macam dah fed-up jugak menguruskan buat umah ni sorang diri...nak kena buat keputusan sendiri...nak kena budget sendiri....nak design sendiri...pendek kata...semuanye memeningkan kepala...selagi umah x siap..selagi tu le pening...nnt kalau umah dah siap...pahatnye berbunyi gak....

Lagi....lagi...bile jubin yang dibeli hari terakhir suami berangkat pulang ke KSA x cukup pulak....maka terpaksalah aku turun balik JB seorang diri bertemankan si kecik...Hari Jumaat selepas sekolah pukul 11.45 tghari...teruslah aku memecut ke Taman Daya...nasib baik teman tapi mesra sebilik suami di KSA dah bagi jalan short cut ke Taman Daya tu...heheh..ikut Bandar Dato onn....eh betul ke?...ala..yang penting yang onn onn tu le....jalan masuk dr highway..taman yg baru tu.....memang senang ikut situ....x jem dan cepat..kalau kena turun highway pasir gudang....kalau nasib baik..alham dulillah....nasib x baik....temperature keta bole naik...

Nasib baik urusannye x lama.....yg sedihnye...jubin untuk bilik dah habis stok plak...kol2 suami x dapat...jd terpaksalah kol teman tapi mesra dia untuk kejutkan dia...bile dah kol...suami plak cakap..ikut ibulah...pilih ajalah yang mana.....aku?????..dah le penat n ngantuk drive tadi...nasib baik si kecik x buat hal....

Time nak loadingkan jubin2 tu dlm keta aku...heheh..wak2 indon tu siap cakap....akak datang 2 kalilah angkat jubin ni..mana muat kak.....hah????.....2 kali..jangankan 2 kali...3 4 5 kali pun aku x sanggup....saya dari Kluanglah....bole tak bole....wak masukkan je la....bile masukkkan jubin 2 kakix2 kaki yg 8 kotak ke bonet...keta dah "lowerd" gile dah....aku dah susah hati jugak....tapi aku ckp..insyaAllah tak de pape....oklah sume tu....

Maka yg 25 kotak saiz 1 kaki setengah letak kat seat penumpang....nasib baik x bawak penumpang...cadang nak bawak anak murid supaya bole tgkkan si kecik..nasib baik aku x bawa...kalu x....aku pun x tau macamana nak bawak budak2 tu balik....pendekkan ceta....mmg penuhlah....seat depan...seat belakang n bonet....heheh..patutlah amoi2 n wak2 indon tu terkejut bile aku ckp nak bawak semua dia kata x muat....mmg x muat....TAPI AKU MUAT2KAN.....

Nak balik satu ceta juga.....bonggollllll...aduh....slow mcmana bawak pun tetap "jejak"....dari Sedenak ke Simpang...hujan lebat giler....tensen...mmg tensen....kena as slow as i can laaaa.....(dulu time amik lesen memandu...tenaga pengajar tu siap cakap kat laki aku...u punye wife ni mcm pemandu F1 la) sampai je kat Kluang terus kol adik bawak keta lagi satu...sebabnye kalau terus ke niyor bawak jubin2 ni..nampak gaya..jahanamlah 406 laki aku tu melanggar bonggol kat Niyor tu......

Bile sampai niyor plak...wak indon yg pasang mozek tu ckp..alamak kak...ni utk dapur pun kurang 12 kpg...aku??????...adoooiiiii...penat pun x ilang lagi ni......
Malaslah nak pikir...nnt kalu senang...aku cari kat MML Kluang ajalah....

Tu blm nak buat servis 406 lagi....betulkan n servis + pindah aircond..angkat sume2 lampu n kipas sbb dah nak pasang hari ni....angkat semua toilet2 yg diletakkan kat umah ni...bawak g umah yg dibuat...angkat dapur gas.....g settlekan bayar langsir yg ditempah....adoooiiii..lagi dan lagi dan lagi.....

No comments: